Rekrutacja na rok szkolny 2025/2026 otwarta! Aplikuj teraz
Element 57
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci

Zajęcia baletowe Leszno

Uczestnictwo w zajęciach niesie wiele korzyści dla dzieci. Dzięki nim dzieci uczą się ładnie poruszać, nabierają lekkości i płynności ruchów.

Podstawy tańca klasycznego, których również dzieci się uczą podczas zajęć są szczególnie istotne w pierwszych latach nauki, kiedy organizm dziecka przejawia dostateczną elastyczność i podatność na pożądane formowanie układu mięśniowo – szkieletowego. Dziękiposzczególnym ćwiczeniom w tej technice dzieci uzyskują większą elastyczność ciała, pracują nad rozciągnięciem i plastycznością ruchu..

Zajęcia baletowe Leszno
Element 13
Element 13

Zajęcia Baby Balet w Akademii Odkrywców Leszno

Uczestnictwo w zajęciach niesie wiele korzyści dla dzieci. Dzięki nim dzieci uczą się ładnie poruszać, nabierają lekkości i płynności ruchów. Dodatkowo zajęcia rozwijają poczucie rytmu oraz wyrabiają wrażliwość na piękno muzyki i sztuki. Podstawy tańca klasycznego, których również dzieci się uczą podczas zajęć są szczególnie istotne w pierwszych latach nauki, kiedy organizm dziecka przejawia dostateczną elastyczność i podatność na pożądane formowanie układu mięśniowo – szkieletowego. Dziękiposzczególnym ćwiczeniom w tej technice dzieci uzyskują większą elastyczność ciała, pracują nad rozciągnięciem i plastycznością ruchu.

Dzieci uczą się podstawowych elementów tańca i baletu, rozwijając się harmonijnie i wszechstronnie. Dzieci uczą się naturalnej ekspresji, rozwijają koordynację i świadomość ciała, a poprzez zabawy ruchowe rozwijają kreatywność i uczą się współpracy w grupie. Dzieci uczestniczące w zajęciach uczą się kroków tanecznych do współczesnej muzyki pop, a także podstawowych figur i kroków baletowych do muzyki klasycznej. Te wszystkie kroki wplatane są w choreografię, których uczą się dzieci na zajęciach i prezentują je raz na semestr przed rodzicami.

Podczas zajęć panuje atmosfera pracy, dyscypliny, ale przede wszystkim świetnej zabawy.

Nauczyciel baletu w Akademii Odkrywców
Element 13

Cele ogólne zajęć

  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci,
  • Taniec, jako twórcza wypowiedź emocjonalna,
  • Taniec i ekspresja ruchowa, jako element dobrej zabawy,
  • Kształcenie świadomości własnego ciała,
  • Kształtowanie rytmiczności ruchu w ćwiczeniach tanecznych,
  • Nauka koordynacji ruchów w układach tanecznych,
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz wspólnej zabawy,
  • Kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy z przyborem,
  • Rozwijanie inwencji twórczej,
  • Ćwiczenia podstawowych grup mięśni, skoczności i gibkości,
  • Wzmocnienie równowagi ciała, polepszenie koordynacji, rozładowanie zmęczenia i napięcia,
  • Stwarzanie okazji do kształtowania pozytywnych cech charakteru,
  • Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania,
  • Rozbudzenie wrażliwości na sztukę.

Cele operacyjne

  • Dzieci potrafią brać udział w zabawie zbiorowej,
  • Dzieci potrafią ustawić się w kole, w pary, trójkami i w linie,
  • Dzieci rozróżniają ustawienie w liniach (przekątna, linia prosta),
  • Dzieci potrafią wykonywać przeskoki i podskoki w miejscu i w przestrzeni,
  • Dzieci potrafią wykonać podstawowe kroki, pozy baletowe znają ich nazwy,
  • Dzieci potrafią posługiwać się rekwizytem (wachlarz, wstążeczka), wyzwalają inicjatywę i pomysłowość w posługiwaniu się nim,
  • Potrafią tworzyć nowe ruchy,
  • Potrafią dostosować natężenie ruchu do dynamiki w muzyce,
  • Dzieci doskonalą ruchy zamierzone przez naśladowanie,
  • Dzieci wyrabiają pewność siebie, akceptacje siebie,
  • Dzieci poznają układy taneczne, potrafią je zatańczyć,
  • Dzieci potrafią improwizować ruch do danej muzyki,
  • Dzieci kształcą umiejętność poczucia rytmu, swobody i płynności ruchów,
  • Dzieci starsze potrafią stworzyć własny układ taneczny.
Nauczyciel baletu w Akademii Odkrywców
Element 13